Bieg przełajowyNordic Walking

VI Zimowy Półmaraton Myszkowski

VI Zimowy Półmaraton Myszkowski13.12.2025Myszków

Data

13.12.25 (sobota) 8:00am - 4:00pm

Miejsce

Myszków

Other Events

Szczegóły biegu

VI Zimowy Półmaraton Myszkowski organizowany przez Stowarzyszenie Actus w Myszkowie Będuszu w dniu 13.12.2025

Biuro zawodów: ZS 2 w Myszkowie Będuszu, ul. Pułaskiego 70

Klasycznie szykujemy półmaraton, 11km, 11km NW oraz marszobieg na dystansie 5km z plusem dla początkujących i młodzieży. 

Dla uczestników full jedzenia, ciepła i przyjazna atmosfera, kawa i herbata do wyczerpania zapasów w ramach wpisowego. 

Zapraszamy na nasze zawody!

Trasy można sprawdzić pod poniższym linkiem. 

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=pl&mid=11r6ux3f39mj_hmnS1vD4xpJbfesTX68&ll=50.53234395201914,19.312471055909658&z=13

Dystanse

Półmaraton 21,1km; 11km; 11km NW; 5km marszobieg

Regulamin

REGULAMIN ZAWODÓW ZIMOWY PÓŁMARATON MYSZKOWSKI MYSZKÓW, 13 GRUDNIA 2025r. 1. Organizator i współorganizatorzy Organizator: Stowarzyszenie Actus, 2. Cel imprezy • popularyzacja i upowszechniania biegania jako najprostszej formy ruchu oraz zasad fair-play, • promocja i propagowanie walorów sportowo-rekreacyjnych Myszkowa, ukazanie pięknej przyrody, • integracja sympatyków i pasjonatów biegania i nordic walking 3. Dystans Półmaraton, bieg na 11 km, marsz Nordic Walking 11 km, marszobieg na 5km. 4. Termin Zawody odbędą się 13 grudnia 2025 roku. Program szczegółowy: • godz. 8:00 - otwarcie Biura Zawodów, ZS nr 2 Im. H. Kołłątaja ul. K. Pułaskiego 70, odbiór pakietów startowych, rejestracja zawodników. • godz. 10:30 - zamknięcie Biura Zawodów, • godz. 10:45 - powitanie/odprawa, rozgrzewka uczestników biegu na linii startu • godz. 11:00 - start biegu, • godz. 14:00 - meta biegu/limit czasu, • godz. 14:15 - wręczenie nagród, • godz. 14:45 - oficjalne zakończenie imprezy. 5. Trasa, miejsce Startu i Mety Start/Meta (w tym samym miejscu) na wszystkich dystansach z ul. Batalionów Chłopskich około 300m od biura zawodów. Każdy zawodnik po ukończeniu zawodów zobowiązany jest do powrotu do biura zawodów. Zabezpieczenie trasy przez służby porządkowe nie zwalnia to zawodników z przestrzegania przepisów o ruchu drogowym. Wszyscy zawodnicy zobowiązani są do poruszania się lewą stroną drogi, a w przypadku przebiegania lub przechodzenia przez drogę i natrafienia na poruszający się pojazd zobowiązani są do jego przepuszczenia zgodnie z zasadami przepisów o ruchu drogowym. Nawierzchnia trasy to w większości ścieżki leśne, częściowo kamieniste, przeszkody naturalne, trochę asfaltu. Trasa zostanie oznakowana co 1 km, Trasa bez atestu PZLA – pomiaru długości dokonano ręcznie za pomocą zegarka GPS. Pomiar czasu elektroniczny. 6. Limit czasu Półmaraton – 3:00 h, Bieg 11 km – 1:30 h, Marsz NW 11 km - 2:00 h; bieg 5km – 1h. 7. Warunki uczestnictwa Prawo startu w półmaratonie mają zawodnicy, którzy do dnia 13 grudnia ukończą 18 lat. W biegu na dystansie 11 km i marszu NW mogą wystartować osoby niepełnoletnie od 16 roku życia, jednak tylko za pisemną zgodą (podpisaną w Biurze Zawodów) rodziców lub opiekunów prawnych, z jednoznaczną ich odpowiedzialnością. W marszobiegu na dystansie 5km mogą wziąć udział biegacze i kijkarze niepełnoletni w wieku od 14 lat, jedynie pod opieką rodziców biegnących razem z zawodnikiem niepełnoletnim, oraz za pisemną zgodą i odpowiedzialnością rodziców lub opiekunów prawnych. W przypadku młodszych zawodników chcących wystartować w zawodach, o możliwości startu zdecyduje Organizator po telefonicznych konsultacjach z Opiekunami zawodnika. Każdy zawodnik musi uiścić opłatę startową oraz zostać zweryfikowany w Biurze Zawodów, w tym celu musi posiadać dokument potwierdzający tożsamość. Każdy zawodnik ma obowiązek zapoznać się z Regulaminem zawodów i jest zobowiązany do jego przestrzegania. Warunkiem dopuszczenia zawodnika do zawodów będzie złożenie podpisu pod oświadczeniem o zdolności do udziału w zawodach. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego i dokonanie opłaty startowej jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu biegu. Do udziału w zawodach dopuszczone zostaną tylko osoby zdrowe, to znaczy, że każdy zawodnik mający kaszel, podwyższoną temperaturą lub „słaniający się na nogach” nie będzie dopuszczony do startu. 8. Zgłoszenia Zgłoszenia do biegu na wszystkich dystansach i marszu NW będą przyjmowane poprzez elektroniczny formularz zapisów dostępny na stronach dotyczących naszego biegu. Termin zgłoszeń elektronicznych upływa z dniem 30.11.2025 godz. 23:59. Jeśli limit miejsc nie zostanie wyczerpany, będzie można zgłosić się również w Biurze Zawodów w dniu biegu tj. 13 grudnia w godz. 10:00-10:30 ZS nr 2 ul. K. Pułaskiego 70. Za osobę zgłoszoną uważa się zawodnika, który wypełnił formularz zgłoszeniowy i dokonał opłaty startowej. Limit uczestników Półmaratonu to 200 osób, w biegu na 11 km to 100 osób, w biegu 5km i marszu NW po 50 osób. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w zawodach, opłata startowa nie podlega zwrotowi. Nie ma również możliwości przeniesienia opłaty startowej na innego uczestnika. W przypadku wyczerpania się limitu przewidzianych miejsc, Organizator może zwiększyć ich ilość, pod warunkiem uzyskania zgody na zajęcie większej części pomieszczeń szkolnych. Informacja dotycząca powyższego zostanie ogłoszona w stosownym czasie. Organizator zastrzega sobie prawo do możliwości skreślenia zawodników, którzy po upływie 7 dni od dnia zapisu nie uiszczą opłaty startowej. Zasada ta będzie umożliwiała zapis innym chętnym do startu zawodnikom. 9. Opłaty startowe dla wszystkich dystansów • 60 zł – opłata do dnia 30.11.2025 r. • 80 zł – opłata po 30.11.2025 r (pod warunkiem zwiększenia ilości miejsc) i w dniu zawodów, Opłatę startową należy uiścić poprzez system zgłoszeń w trakcie zapisów. W innych przypadkach opłata wnoszona będzie w biurze zawodów i stanowić będzie darowiznę na cele statutowe Stowarzyszenia Actus – organizacja zawodów sportowych. W ramach opłaty startowej zawodnik otrzymuje następujące świadczenia: • prawo do startu w zawodach, • usługę elektronicznego pomiaru czasu, chip bezzwrotny • numer startowy, agrafki, • pamiątkowy medal, • ciepły posiłek po ukończeniu biegu/marszu, • opiekę medyczną, • kawa, herbata i własnego wypieku ciasto do wyczerpania zapasów 10. Klasyfikacja Na zawodach będzie elektroniczny pomiar czasu, za pomocą chipów. Klasyfikacja na mecie będzie dokonywana w oparciu o czas netto. PÓŁMARATON Klasyfikacja ogólna kobiet i mężczyzn (open) Kategorie wiekowe kobiet K1 18-29 lat, K2 30-39 lat, K3 40-49, K4 50-59, K5 60 lat i więcej (pod warunkiem startu co najmniej 5 osób) Kategorie wiekowe mężczyzn M1 18-29 lat, M2 30-39 lat, M3 40-49, M4 50-59, M5 60 lat i więcej (pod warunkiem startu co najmniej 5 osób) 11 km, MARSZ NORDIC WALKING 11 km, MARSZOBIEG 5km Klasyfikacja ogólna kobiet i mężczyzn (open) Ze względu na trudność trasy nie ma kategorii dla osób z niepełnosprawnościami na wózkach. KLASYFIKACJA DRUŻYNOWA • W klasyfikacji drużynowej nagradzane będą 3 najlepsze zespoły (pod warunkiem zapisania się co najmniej 5 drużyn). • Drużynę zgłasza KAPITAN DRUŻYNY poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres grzegorzkarcz@wp.pl wiadomość powinna zawierać nazwę drużyny oraz imię i nazwisko kapitana drużyny; nie ma potrzeby podawania członków drużyny! System komputerowy sam odnajdzie zawodników na podstawie nazwy drużyny. • Każdy członek drużyny jest zobowiązany do podania nazwy drużyny w formularzu zapisów; nazwa musi być identyczna jak w zgłoszeniu kapitana drużyny (polskie znaki, spacje, literówki itp.); błędne wpisanie nazwy drużyny będzie skutkować pominięciem zawodnika przy wyliczaniu klasyfikacji końcowej; • Nazwę drużyny będzie można dopisać lub zmodyfikować do dnia 01.12.2025r. • Drużyna musi się składać z co najmniej 4 osób w tym co najmniej 1 kobieta. • Do klasyfikacji drużynowej będą zaliczone wszystkie dystanse „Zimowego Półmaratonu Myszkowskiego”, tj. Półmaraton 21km, 11km, Nordic Walking 11km, Marszobieg 5km. • Aby drużyna została sklasyfikowana, zawodnicy z jednej drużyny muszą wystartować co najmniej na trzech dystansach, tzn, że dwóch zawodników może startować na jednym i tym samym dystansie, np. 1 zawodnik na 21km, 1 zawodnik na 11km i 2 zawodników M i K na 11km NW. • Kolejność w klasyfikacji drużynowej ustalana będzie na podstawie sumy punktów uzyskanych przez członków drużyny. • Punkty przyznawane będą za zajęte miejsca w klasyfikacji OPEN mężczyzn i kobiet. • Zwycięzcą zostanie drużyna, która uzyska NAJMNIEJSZĄ!!! ilość punktów. • Za pierwsze miejsce uzyskuje się 1 pkt, za 10 miejsce 10pkt, a za 67 miejsce 67pktów itd. • W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez więcej niż jedną drużynę o kolejności zdecydują wyższe miejsca w klasyfikacji indywidualnej członków drużyny. • Jeśli miejsca 4 najszybszych zawodników nadal nie rozstrzygają o kolejności, to pod uwagę są brani kolejni zawodnicy z danej drużyny. Gdy drużyna posiada tylko 4 zawodników, to w takim przypadku przegrywa. 11. Nagrody PÓŁMARATON, BIEG 11 km, MARSZ NORDIC WALKING 11 km, MARSZOBIEG 5KM Open i kategorie wiekowe kobiet i mężczyzn za miejsca 1, 2, 3 statuetki i nagrody rzeczowe, zależne od hojności sponsorów. Warunkiem otrzymania nagrody jest obecność w trakcie dekoracji. Dla każdego uczestnika Półmaratonu (21 km) , Biegu (11 i 5 km) i Nordic Walking (11 km) medal okolicznościowy, woda mineralna oraz ciepły posiłek. Organizator ma prawo ustalenia dodatkowych nagród i/lub kategorii. 12. Postanowienia końcowe • Uczestnicy zawodów przyjeżdżają na własny koszt. • Ubezpieczenie indywidualne na wypadek kontuzji lub innego nieszczęśliwego zdarzenia, które może stać się udziałem zawodnika w czasie biegu wymaga osobnej polisy wykupionej indywidualnie przez uczestnika. • Trasy zawodów w części prowadzone są w części drogami gminnymi, dlatego też w tych miejscach zawodnicy poruszają się zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym i są odpowiedzialni za zachowanie szczególnej ostrożności np. podczas przebiegania w poprzek drogi. • Podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą mieć numery startowe przymocowane do przedniej części koszulek sportowych. Zasłanianie numeru startowego w części lub w całości lub jego modyfikacja (obcinanie, zaginanie, itp.) jest zabroniona pod karą dyskwalifikacji. • Przebywanie na trasie biegu bez ważnego numeru startowego jest niedozwolone. Osoby bez ważnego numeru startowego będą usuwane z trasy przez służby porządkowe biegu. W szczególności zabrania się poruszania po trasie biegu na rowerach, rolkach, deskorolkach oraz innych urządzeniach mechanicznych. • Decyzje opieki medycznej dotyczące kontynuowania biegu podczas imprezy są ostateczne i nieodwołalne. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania biegu lub jego przerwania bez podania powodów. • Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do regulaminu, które podane zostaną do wiadomości przed startem w dniu imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany wcześniej podanej trasy ze względów niezależnych od Organizatora z zachowaniem dystansu. • Organizator ustala limit czasu dla zawodników po tym czasie zawodnik musi zejść z trasy i zdjąć numer startowy. • W biegu mogą wziąć udział wszystkie chętne osoby, które uiszczą wpisowe. • We wszystkich spornych sprawach nie objętych niniejszym regulaminem decyduje Organizator Biegu. 13. Kontakt z organizatorem Stowarzyszenie Actus 42-300 Myszków Ul. Wyzwolenia 95 Email: grzegorzkarcz@wp.pl Email dot. zawodów: zimowy.biuro@gmail.com Sprawy organizacyjne i techniczne: Grzegorz Karcz tel. 795125132 Sprawy marketingowe, biuro zawodów: Joanna Karcz tel. 795125133 Aneks do regulaminu (po edycji 2024): - Zawodnicy, którzy zmienią dystans w trakcie zawodów, poprzez świadome lub nieświadome złe skręcenie / zboczenie z trasy, zostaną zdyskfalifikowani. - Każdy ze startujących zawodników zobowiązany jest do wgrania w urządzenia mobilne tras biegów (tracki zostaną przekazane w formie elektronicznej na stronach naszego wydarzenia), z uwagi na możliwość przeoczenia oznaczeń rozwidleń tras biegu. Znane są nam przypadki zrywania oznaczeń tras biegów oraz tasiemek! - W przypadku przeoczenia oznaczeń, przebiegnięcia dłuższego dystansu niż dystans pierwotny, zawodnik nie zostanie zdyskwalifikowany, ale nie będzie brany do żadnych z klasyfikacji Open, wiekowej, czy drużynowej. - Aktualna wersja Regulaminu dostępna jedynie na stronach wydarzenia ZPM 2025. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych, zwanym dalej ADO, jest Stowarzyszenie Actus w Myszkowie z siedzibą przy ul. Wyzwolenia 95; 42-300 Myszków (email: grzegorzkarcz@wp.pl nr tel.:795125132 Przetwarzanie odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27.04.2016 r. ws osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych I ws swobodnego przepływu takich danych, dalej RODO) I innym przepisami prawa dot. ochrony danych osobowych. Podane dane osobowe będą przetwarzane na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody (art.6 ust.1 pkt a. RODO) wyłącznie w celach wskazanych w zgłoszeniu, nie dłużej niż jest to konieczne do realizacji tych celów lub do czasu wycofania zgody. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji wskazanych celów. Pani/Pana dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż uprawnionym na mocy prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo przenoszenia danych, a także prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Organizator